Osnova predmetu

1. Dieťa a detstvo v histórii ľudskej spoločnosti a v centre záujmu vedy. Dieťa a detstvo v súčasnej spoločnosti. Vedy o edukácii a skúmanie dieťaťa a detského sveta.

2. Spoločensko-historický kontext vzniku pedagogiky. Významní predstavitelia pedagogického myslenia v minulosti a v súčasnosti v domácom a zahraničnom kontexte.

3. Pedagogika ako veda, vznik a zdôvodnenie jej významu: antropologické a kulturologické argumenty. Vyžitie pedagogiky v práci učiteľa a v spoločenskej praxi.

4. Systém pedagogickej vedy. Predškolská pedagogika a pedagogika 1 .stupňa základnej školy v systéme pedagogiky. Aktuálne problémy výskumu edukácie detí predškolského a mladšieho školského veku.

5. Základné pedagogické pojmy a pedagogická terminológia. Analýza výchovy ako základnej pedagogickej kategórie. Prvky výchovného procesu.

6. Učiteľ a žiak ako antropogénne činitele výchovy. Žiak (dieťa) ako subjekt výchovy. Vonkajšie a vnútorné faktory formovania osobnosti žiaka a výchova.

7. Učiteľ, jeho roly a kompetencie. Učiteľ v predprimárnom a primárnom vzdelávaní, jeho súčinnosť s vychovávateľom a pedagogickým asistentom.

8. Rodina a škola ako inštitucionálne činitele výchovy, ich charakteristika, funkcie a špecifiká výchovy v nich.

9. Školská a mimoškolská výchova. Premeny školy a súčasný výchovnovzdelávací systém. Inovatívne a alternatívne školy. Zákon o výchove a vzdelávaní (2008).

10. Pedagogika, pedagogický výskum a jeho infraštruktúra. Informačná základňa pedagogickej vedy. 

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky